Audi A7 3.0 TDI

Audi A7
Testbilen som vi får låna för inspelningen av audibloggen trailern är en Audi A7 3.0 TDI Quattro med S-Tronic. Det är den starkare motorn av de två 3.0-liters alternativen med 245HK och hela 500NM så skjuts bilen iväg med en bra fart. Bilen var utrustad med friktionsfria vinter däck som var mycket stora och breda 19″ fälgar. Den släppte taget lite väl lätt i kurvor och rondeller på isfläckarna men den var snabbt tillbaka på banan tack vare ESP och Quattro-systemet

Audi A7Audi A7

Det blir tydligt att bilen bara är en månad gammal när vi ser märken från sugklockorna när det immar på vindrutan.
Audi A7Audi A7

Vi bestämmer oss för att se hur bilen beter sig på längre sträckor och kör mot Norrköping. Bilen ligger stabilt och bra på vägen, trots mycket snö och snö vallar så kör A7 på bra. När vi börjar närma oss Norrköping så får vi reda på att han vi ska möta upp hans bil hade börjat brinna men som tur var så gick det snabbt att släcka och han hade klarat sig. Vi kör vidare lungt och behagligt till tågstationen i Linköping där en av passagerarna ska vidare till Västervik. Vi märker att det är svårt att få i snön med friktionsfria däck. Vi hamnar bakom plogbilarna ett par gånger:
PlogbilenPlogbilen

Audi A7Audi A7 brake light

Audi A7 visade upp sig för första gången på Sverigepremiären hos Fotografiska Muséet. Där Cesar Muntada berättade mer om A7:an och arbetet bakom bilen.
Audi A7 SverigepremiärAudi A7 Sverigepremiär

När vi var i München för att testa Audi A1 så fanns det två exemplar av två väldigt välutrustade Audi A7 bilar. Den ena bilen kunde projicerar hastigheten på vindrutan. Där ni ser 0km/h visar den hastigheten.
Audi A7 in MünchenAudi A7 in München

Audi A7 in MünchenAudi A7 in München

Här får ni nöjet att se audibloggens trailer som vi spelade in med Audi A7 i ett övergivet garaget i Liljeholmen:

Comments

comments